Alla inlägg den 5 september 2014

Av Anna Peras - 5 september 2014 23:25

Idag var en sån dag som fick mig att explodera!
Små saker som har samlats på och all irritation gällande deras far fick mig att flippa ur!
Fick samtal från en föräldrer till min minstas klasskompis som undrade om jag visste att M gett hennes son 250:- för 2 riskakor och 1 fotbollskort! Nä självklart hade jag ingen aning och bad att få prata med M själv och sen ringa upp igen!
Efter en lång diskussion med normal samtalston (något irriterad) så får jag ur M att han gjort detta! Han får plocka ihop kort/korten och jag frågar om han betalt fler personer i skolan etc... Nä då ingen mer...
Efter ett tag kommer klasskompis och förälder upp och lämnar pengar och M lämnar över korten!
Men då kommer det fram efter ett tag att det är bara 1 av de 13 kort som M ger över som är dennes... Än en gång har M ljugit!
När de gått får jag reda på att M ska betala en annan kille 600:- för dessa kort!
Här någonstans är mitt tålamod, brist på mat etc slut och jag exploderar... Börjar gapa och ifrågasätta varför han ljuger när han vet att det är då jag blir extra förbannad... Mmmm...
Efter ett låååångt tag så lugnar jag mig, min stora pojk har gråtit, fredagsmyset är förstört...
Till slut kan jag förklara hur besviken jag blir på M när han gjort som han gjort och att han ljugit flera gånger fast han haft möjlighet att tala sanning! Sen förklarar jag hur besviken jag är på mig själv som beter mig så här, som inte kan behärska mig mm!
Fan jag blir så less på mig själv, klarar av att hålla mig lugn hela veckan men sen så går det inte... Tycker synd om mina barn som får utstå detta...

Av Anna Peras - 5 september 2014 13:42

Ja idag har man fått "välkomna" och gratulera till barnens pappas nya flickvän från den 6/8!
Jätte roligt och bra med en vad jag vet trevlig tjej!
Tog ganska "lång" tid innan det blev ändrat relations status på Facebook... Ja menar allt annat har ju gått med rasande fart, barnen har ju fått dela sin pappa med henne ganska stor del av "pappa" veckan etc... Men vad vet jag, pappan lovade ju att det skulle tas lugnt med barnen och det har ju efterlevts... Undrar när flytt kommer och när bebis etc kommer...
Men jag är glad för hans skull att han träffat någon och glad att jag fått bevisat än en gång hur patetisk ham är när det kommer in någon i hans liv! För nu vet jag att han bara kommer med tomma ord!
Oskar sa till mig igår att han har det så bra nu, ja va roligt svarade jag och undrade om det var något speciellt han tänkte på, ja nu när vi bor lila mycket hos dig och pappa... Har funderat på det ett tag och jag tror han är rädd för att pappa ska välja "bort" dom igen, att de ska bara vara hos han varannan helg igen...
Frågade han idag om han visste när pappa ska bygga så de får varsitt rum som hos mig, det visste han inte och hade inte heller frågat för man måste ha pengar för det...

Men jag välkomnar denna nya och ger varnandes ord: såra inte mina barn! Välkommen

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards