Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Slösa energi...

Av Anna Peras - 16 september 2014 06:31

Ja nog känns det så, att behöva bli uppretad för att idrottapåsar inte är korrekta, ett evigt tjat som pågått i flera år nu! Ja han gör rätt som låter barnen packa, absolut där behöver jag bli bättre, men man måste som föräldrer vara närvarande och se till så det blir rätt, iaf så länge de är så här små! Ja för våra barn är små, 8 & snart 10 år! De är så sjukt duktiga som tar sig till och från skola själv med cykel och buss!
Förra veckan som var den berömda pappa veckan så försökte jag att inte lägga mig i, gick så där, jag smsade om ett möte som var och tur var väl det för det hade han missat! Ringde stora pojken om fiollektionen som han inte hade en aning om och sen då detta med deras idrottskläder!
Det var inte mycket att klaga på men det var fel och barnen säger att de packat själva utan pappa... Bra de är jätte duktiga men vi måste stötta och faktiskt tänka på den andra förälden! Deras pappa behöver aldrig oroa sig om detta för han vet att allt är komplett när det kommer från mig! Tvättat och packat= ingen onödig slösad energi för han
Han vet oxå att jag har koll på alla möten och tar på mig ansvar som att vara kontaktförälder (nu både hockey och sim) han vet att jag ser till att det löser sig med fiol lån och letar stipendier till olika ändamål mm...
Han behöver inte ens oroa sig för när han har barnen om han ska hitta på annat för hans mor (som ställer upp även för mig) gärna sover hos barnen eller har dom hos sig fastän han inte hjälper henne med hennes hund...
Ja han behöver egentligen inte vara pappa förutom på papperet för allt annat löser sig för han...
Jag kommer ihåg talet hans mamma höll när vi gifte oss, att jag skulle få rätta till det som blivit galet... Jag tror inte jag gjorde det utan jag fortsatte i samma spår och har på så sätt gjort mig själv en oförtjänst...
Nu gäller det bara för mig att inte få ut detta på barnen, de ska inte känna att de gör eller är fel!
Hade vi satt oss ner med dom och förklarat att vi är inte vänner längre, att det inte kommer vara som förut mm så hade de kunnat fråga oss och slippa tro att de gör något fel...
Vi får se hur detta blir..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Peras - 6 oktober 2016 17:14


Nä det syns inte utanpå hur tufft det är att lyckas ta sig upp, ta sig till jobbet, ta på sig uniformen och le åt sina kollegor... Det är en kamp att hålla sig så man inte ramlar över kanten igen... jag har haft tur denna gång, jag har en chef som s...

Av Anna Peras - 30 maj 2016 11:14


Idag bad jag chefen dra åt helvete.. Bra, nja fast kändes nödvändigt för stunden. Fick ett meddelande strax efter där han bad mig ringa han igen. Gjorde det och förklarade att för mig är det bra nu, orkar inte ge mer när vi bara får skit. Att få höra...

Av Anna Peras - 29 maj 2016 10:19


Japp dagen är här, dagen då vi mammor ska bli uppmärksammade och firade för att vi är just mammor. Vissa tycker det är kommersiellt skitsnack, andra gillar det. Jag gillar dagen, även om jag anser att det är viktigare att bli uppmärksammad andra daga...

Av Anna Peras - 27 maj 2016 22:30


Vi genomgår massvis av förändringar på jobbet, vi är upprörda, inte för ex schema ändring utan hur de gör det och hur de behandlar oss... En chef gapade i korridoren härom veckan: ni är inte värda den lön ni får för arbetet ni gör... Idag har jag ar...

Av Anna Peras - 26 maj 2016 19:30


Idag var det dags för läkarbesök på handkirurgen, senaste gången jag var där är väl 6-7 år sedan. Är ju opererad *2 i vardera hand för karpaltunnel syndrom, den sista operationen kapades nerver för att jag skulle bli av med smärtan. Nu har sockerdri...

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards