Alla inlägg den 22 september 2014

Av Anna Peras - 22 september 2014 07:23

ja sakta sakta börjat det visa sig vad denna uppdelning med barnen av mamma/pappa vecka ger för resultat...
Skillnaden mot hur det var innan då jag gjorde mycket mer än vad jag ska göra... Lite likt vad Löven vill ha för regering nu, samarbeta över blocken mm! Varför gjorde jag detta då, för barnen först och främst men sen har jag ju mitt kontrollbehov som jag kämpat med...
Hur börjar man se detta då? Jo tävlingar som ska simmas är inte anmälda, inget engagemang i sponsorer eller försök att hitta sponsorer! Information om vissa saker verkar inte finnas något intresse för... Man väljer AW istället för föräldramöte och skyller hela tiden på hur mycket det är med praktiken och skolan.... Ja vad säger man, känns ganska skönt att luta sig tillbaka och bara vara...!
Känns skönt att inte engagera sig allt för mycket i det andra, en idiot är en idiot så har det ju bevisats...
Det hjälper oerhört mycket att skriva ner/av sig
Kämpar med den lille tanten som sitter på axeln och säger till mig tänk på barnen, fortsätt jobba över gränsen etc men nej! Barnen överlever, de har haft det otroligt bra och nu får de väl tyvärr se en sk vanlig skilda föräldrar situation...
Men sen undrar jag om de vågar säga till pappa att de önskar att han var mer närvarande, att de säger som de säger till mig att de önskar att de kunde springa över till han ibland som de gjorde innan... Undrar om de säger det och undrar om han tar det till sig eller ignorerar även det?

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards