Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Trött på mig själv...

Av Anna Peras - 5 september 2014 23:25

Idag var en sån dag som fick mig att explodera!
Små saker som har samlats på och all irritation gällande deras far fick mig att flippa ur!
Fick samtal från en föräldrer till min minstas klasskompis som undrade om jag visste att M gett hennes son 250:- för 2 riskakor och 1 fotbollskort! Nä självklart hade jag ingen aning och bad att få prata med M själv och sen ringa upp igen!
Efter en lång diskussion med normal samtalston (något irriterad) så får jag ur M att han gjort detta! Han får plocka ihop kort/korten och jag frågar om han betalt fler personer i skolan etc... Nä då ingen mer...
Efter ett tag kommer klasskompis och förälder upp och lämnar pengar och M lämnar över korten!
Men då kommer det fram efter ett tag att det är bara 1 av de 13 kort som M ger över som är dennes... Än en gång har M ljugit!
När de gått får jag reda på att M ska betala en annan kille 600:- för dessa kort!
Här någonstans är mitt tålamod, brist på mat etc slut och jag exploderar... Börjar gapa och ifrågasätta varför han ljuger när han vet att det är då jag blir extra förbannad... Mmmm...
Efter ett låååångt tag så lugnar jag mig, min stora pojk har gråtit, fredagsmyset är förstört...
Till slut kan jag förklara hur besviken jag blir på M när han gjort som han gjort och att han ljugit flera gånger fast han haft möjlighet att tala sanning! Sen förklarar jag hur besviken jag är på mig själv som beter mig så här, som inte kan behärska mig mm!
Fan jag blir så less på mig själv, klarar av att hålla mig lugn hela veckan men sen så går det inte... Tycker synd om mina barn som får utstå detta...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Peras - 6 oktober 2016 17:14


Nä det syns inte utanpå hur tufft det är att lyckas ta sig upp, ta sig till jobbet, ta på sig uniformen och le åt sina kollegor... Det är en kamp att hålla sig så man inte ramlar över kanten igen... jag har haft tur denna gång, jag har en chef som s...

Av Anna Peras - 30 maj 2016 11:14


Idag bad jag chefen dra åt helvete.. Bra, nja fast kändes nödvändigt för stunden. Fick ett meddelande strax efter där han bad mig ringa han igen. Gjorde det och förklarade att för mig är det bra nu, orkar inte ge mer när vi bara får skit. Att få höra...

Av Anna Peras - 29 maj 2016 10:19


Japp dagen är här, dagen då vi mammor ska bli uppmärksammade och firade för att vi är just mammor. Vissa tycker det är kommersiellt skitsnack, andra gillar det. Jag gillar dagen, även om jag anser att det är viktigare att bli uppmärksammad andra daga...

Av Anna Peras - 27 maj 2016 22:30


Vi genomgår massvis av förändringar på jobbet, vi är upprörda, inte för ex schema ändring utan hur de gör det och hur de behandlar oss... En chef gapade i korridoren härom veckan: ni är inte värda den lön ni får för arbetet ni gör... Idag har jag ar...

Av Anna Peras - 26 maj 2016 19:30


Idag var det dags för läkarbesök på handkirurgen, senaste gången jag var där är väl 6-7 år sedan. Är ju opererad *2 i vardera hand för karpaltunnel syndrom, den sista operationen kapades nerver för att jag skulle bli av med smärtan. Nu har sockerdri...

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards