Alla inlägg under oktober 2014

Av Anna Peras - 12 oktober 2014 10:46

ja tänk för några år sedan blev jag lovad 100.000 kr om jag slutade röka, tänk om detta gällde fortfarande, nu när jag varit rökfri i över 2 år....
Det hade underlättat mycket helt klart!
Har lagt ut bilen på försäljning och försöker lägga ut så mycket som möjligt på olika försäljnings sidor... Måste få ihop pengarna till restskatt och till andra skulder...
Hade ett rejält gall/lever anfall iförrgår natt, något jag inte haft sedan operation för ca 4 år sedan.. Riktigt läskigt och så sjukt ont! Kan inte fatta hur jag klarade av sådan smärta nästan dagligen...
Å så ensam man är så där mitt i natten med all smärta... Var på väg att ringa ambulansen ett tag men drog ut på det (man vill ju inte vara till besvär)...
Ja jag är iaf glad att barnen inte var hemma, senast de såg mig med de problemen satt jag neddrogad i en rullstol på sjukhuset...
Kan anfallet kommit pga stress påslag med pengarna?!...

Av Anna Peras - 9 oktober 2014 09:33

ja penga kris! Har restskatt som ska vara betald den 12/11, har aldrig i hela mitt liv fått restskatt utan alltid fått tillbaka 10-15000:-! Pengar som jag använt till semester kassan! Detta år har jag då fått restskatt och varit sjukskriven pga operation av min axel (skada efter gammal misshandel)
Har lyckats betala in 2000:- men har 6000:- kvar att betala innan den 12/11!
Förutom detta så har man ju sina vanliga räkningar och födelsedags kalas för den stora pojken mm! Jag vet fasen inte hur jag ska få ihop detta...
Försöker sälja av saker här hemma och även komma på saker som kan inbringa pengar...
Tips/hjälp mottages, kanske någon som vill skänka pengar till en "stackars" ensamstående mor...

Av Anna Peras - 8 oktober 2014 09:50

japp, jag har varit tyst här några dagar! Inte haft behov på samma sätt att skriva!
Var hos min arbets psykolog förra veckan, blev såklart mycket snack om situationen med barnens pappa mm!
För att göra det kort så fick jag till mig att försöka lägga allt åt sidan och bara tänka på barnen som är offer i detta! Ja det är så sant som hon sa, de blir tvingade in i nya situationer och möten med nya människor och då ska vi föräldrar göra det så bra som möjligt för dom!
Hon sa till mig att jag borde säga till J att vi drar ett streck över det som varit och ser framåt men att även poängtera att jag gör det för barnen och inte för honom!
Sagt och gjort så funderade jag på detta på väg hem och gjorde slag i saken! Ringde upp J och sa precis så! Det mest skrattretande var att han inte förstod vad som han skulle ha kunnat gjort som varit svårt för barnen.. Ja ingen raketforskare där inte! Men men jag poängterade att det var enbart för barnen och absolut inte för han!
Lyckades i helgen (till barnens stora lycka) få med han till Liseberg med oss, iaf 3,5 timma innan han skynda iväg! Kändes underbart att se våra barn så glada, å jag kan lova att det var inte för karusellerna!
När det gäller mina barn så är jag nog beredd att göra vad som helst för att de ska må så bra de bara kan, jag kanske inte gör rätt först men jag tänker, analyserar och försöker rätta mig så det blir bra!
Jag önskar/kräver/vill att andra ska tänka/göra samma men måste för det mesta inse att det inte faller sig naturligt hos folk i allmänhet!
Det viktiga är iaf att tänka på att barn är bara barn ett kort kort tag och den tiden går aldrig att få igen... Man får njuta av varje sekund som man får slita sitt hår;-)))

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards