Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Anna Peras - 12 juni 2012 18:40

ja denna dag har bjudit på förhöjt blodtryck, tur man cyklar hem så lite hinner rinna av.

Fick igår reda på av M att han blivit strypt 3 gånger i klassrummet och sen fått så sparkar och slag på skolgården av den kille jag förbjudit han att leka med. Frågade han varför och upprört säger han att det är för att jag sa att jag inte får leka med han....

Försökte få tag på fröken och även rektorn, inget svar men strax efter ringer rektorn upp som gått ut från ett möte för att höra vad det var. Berättar och hon blir bestört och säger till mig att försöka få tag på fröken igen och att hon ska prata med henne imorgon. Bra tänker jag, får tag på tanten vid 11 och tror jag förklarar för henne 5 gånger om varför jag ringer och hon pratar bara på om annat och nonchalerar det jag har att säga... Hon säger även att ja om M nu säger till att han inte får leka med en speciell så triggar det nog igång bråk, (skulle det rättfärdiga att han får stryk?!). Istället får jag höra att M minsann ljugit för henne idag, jasså säger jag det är inte bra. Vad har han ljugit om? Jo han kom och berätta att han skulle till kullen på skolgården med sin spark, tanten sa tydligen då att det fick han inte förrens han går i 1:an men M säger då att rektorn lovat han det. Hon berättar även att hon senare frågat M 3 gånger på olika sätt om han ljuger för henne om det, och på den 3:e frågan svarar han att han ljuger...

Efter samtalet så ringer jag upp M´s pappa för att höra vad som blivit sagt angående sparken förra veckan och ber han ringa henne och förklara, för han hade fått lov av en annan lärare förra veckan som skulle ha frågat rektorn om det.

Arg som ett bi får jag sluta tidigare från jobbet och tar mig till skolan och ber att få prata med henne, men först nonchalerar hon mig igen men jag står kvar och då säger hon att vi får boka tid, nä säger jag, min son är också viktig och detta ska tas idag och du ska även få prata med M sen. Till slut går vi för att prata och jag säger till henne att hon har underminerat M genom att tvinga fram ett falskt erkännande och att det inte är ok, samt att hon ska be han om ursäkt. Talar även om vad jag tycker om hur det varit i klassen, att det saknas struktur och ledarskap och att det enda vi bemöts med är att M är omogen..... Skulle behöva skriva hur länge som helst för att få fram allt hon sa men det orkar jag inte...

Hon bad om ursäkt (och M säger då till henne att jag talade ju sanning), jag har meddelat rektorn om detta och även mailat till den killens föräldrar, för det enda jag bad om var att de ska ha lite extra uppsikt så inte M får skit för det jag bestämt....

Blir helt klart en lejonnina när det gäller mina barn!!!!!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards