Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Anna Peras - 29 maj 2016 10:19

Japp dagen är här, dagen då vi mammor ska bli uppmärksammade och firade för att vi är just mammor. Vissa tycker det är kommersiellt skitsnack, andra gillar det. Jag gillar dagen, även om jag anser att det är viktigare att bli uppmärksammad andra dagar, dagar när man går på knäna för att ha kämpat mot skola, kommun, läkare, psykologer etc, eller efter de ångestfyllda nätterna man varit vaken och slitit sitt hår för att kunna hitta en lösning på allt. Eller bara alla de underbara gångerna man är med och kollar när de spelar fotboll, gör en backflip på studsmattan... Ja listan kan göras lång.
Jag blir uppmärksammad av mina barn, kanske inte idag för det är pappa vecka men andra dagar. Det kan komma spontant i bilen när ens snart 12 åriga pöjk vänder sig mot en och säger mamma jag älskar dig, å vet du varför jag gör det, jo för du gör allt för oss??
Eller när ens minsting säger till brorsan, vet du vad jag tycker är bäst med mamma, jo hon förstår en verkligen?
Och att de fortfarande vill att man ska vara med på träningar, matcher mm det är ett bevis på att jag gör rätt.
Så även om jag inte blir uppmärksammad med blommor och choklad denna dag så njuter jag av flödet med bilder på sociala medier för det är en hyllning till alla oss mammor??

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards