Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

....

Av Anna Peras - 27 augusti 2014 07:42

Lite kämpigt just nu med samarbetet gällande barnen!
Vi har nästan alltid skött det väldigt bra, små tjafs som alla har men överlag har det gått bra! Barnen har vetat att vi båda finns alltid, att vi kan semestra ihop, fira helgdagar mm ihop! Kan ju vara för 20 års "vänskap" samt 1 år i "par" terapi efter skilsmässan som gör det!
Nu har det kommit en ny kvinna in i bilden, hon verkar jätte trevlig isf det jag träffat av henne! Hon är även med och hejar på barnens matcher, skönt att inte vara ensam hejare;-)
Problemet är dels att deras far verkar tro att han bara är pappa på pappa veckorna, kommunikationen är som bortblåst mellan oss, eller som han gärna vill att det ska vara så ska vi kommunikation bara på pappa veckor om det inte är akuta saker...

Hur får jag han att förstå att man är föräldrer 7 dagar i veckan alla dagar om året...?

Vi har ju "alltid" funnits 100% för våra barn, jämt om man då vill ändra på det så fine men då får man ta det sakta anser jag...

Men nej det är jag som är puckad och har kontrollbehov... Ja kontrollbehov har jag men det är ju inget nytt, det är ju det jag jobbar på att inte vara för mycket....

Han vill även att vi pratar endast på pappa veckorna då han har planer mm när de är hos mig... Sa till han att ja men vad säger att inte jag har planer när de är hos dig, och varför ska jag finnas tillgänglig när du vill prata på pappa veckorna?! Får då till svar att ja men då kan vi ju aldrig prata...nä precis alltså är det ett givande och tagande från båda sidor på bådas veckor för vi är ju föräldrar jämt!

Förra veckan när det var mamma vecka och barnen började skolan så var det ingen pappa som ringde och önskade lycka till, han pratade inte med O som var super nervös inför ny skola... Han missar sånt som är så viktigt för barnen och sånt han aldrig kan ta tillbaka....

Jag fattar väl oxå att han är nykär och att man då vill vara med varandra jämt, men vi är inte tonåringar, vi är föräldrar och man kan sköta det snyggt!!!!

Sa till han att jag var rädd att det skulle bli som förra gången han hade en kvinna inblandad i barnens liv, hon som flyttade in efter 2 veckor, som styrde och ställde och sen bara drog ur hans och barnens liv utan att träffa dem mer... Nä då det skulle jag inte oroa mig för då han lärt sig.... Tendenserna är redan där, lika som förra gången, gett han hintar om det men haskiter i det....

Det är så mycket saker som jag inte kan skriva här....

Sen har jag ju mitt egna, mitt mamma ego som blir sågat vid fötterna när jag ser mina barn med dom, som en ny familj och där jag inte har någon plats.... Det känns självklart extra mycket som man är utanför när man inte ens får svar på sms man skickar om veckopeng för barnen... En sån enkel sak att bara svara på....

Jag försöker göra som han vill, bara sms kontakt men .....


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Anna Peras - 6 oktober 2016 17:14


Nä det syns inte utanpå hur tufft det är att lyckas ta sig upp, ta sig till jobbet, ta på sig uniformen och le åt sina kollegor... Det är en kamp att hålla sig så man inte ramlar över kanten igen... jag har haft tur denna gång, jag har en chef som s...

Av Anna Peras - 30 maj 2016 11:14


Idag bad jag chefen dra åt helvete.. Bra, nja fast kändes nödvändigt för stunden. Fick ett meddelande strax efter där han bad mig ringa han igen. Gjorde det och förklarade att för mig är det bra nu, orkar inte ge mer när vi bara får skit. Att få höra...

Av Anna Peras - 29 maj 2016 10:19


Japp dagen är här, dagen då vi mammor ska bli uppmärksammade och firade för att vi är just mammor. Vissa tycker det är kommersiellt skitsnack, andra gillar det. Jag gillar dagen, även om jag anser att det är viktigare att bli uppmärksammad andra daga...

Av Anna Peras - 27 maj 2016 22:30


Vi genomgår massvis av förändringar på jobbet, vi är upprörda, inte för ex schema ändring utan hur de gör det och hur de behandlar oss... En chef gapade i korridoren härom veckan: ni är inte värda den lön ni får för arbetet ni gör... Idag har jag ar...

Av Anna Peras - 26 maj 2016 19:30


Idag var det dags för läkarbesök på handkirurgen, senaste gången jag var där är väl 6-7 år sedan. Är ju opererad *2 i vardera hand för karpaltunnel syndrom, den sista operationen kapades nerver för att jag skulle bli av med smärtan. Nu har sockerdri...

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards