Alla inlägg under juni 2013

Av Anna Peras - 19 juni 2013 19:15

Häftigt besök idag i silvergruvan...

Vi har vunnit vårt inträde till gruvan via barnsemester.se och skulle göra allt man kunde där... Vi började med skattjakt, rövarna hade stulit allt silver och kungen skulle komma på besök.... Max vågade inte gå då han är i en rädd period men det löste sig smidigt så han fick titta på julkalenderna Greveholm (som delvis spelades in där) medans jag och Oskar letade rövare och silver.... Efter vi gått allt så vänder jag på kartan och hittar informationen om hur man ska göra:-0 så det var bara att knata tebax hela banan men det var skoj...

Efter lunch på det vackra värdshuset så blev det guidad tur ner i gruvan till 60 m.... riktigt häftigt och en bra guide som bjöd på sig själv med sång mm...

Nu är vi på hemlig ort tills imorgon så återkommer då;-)

Av Anna Peras - 19 juni 2013 12:12

Inatt blev det övernattning på Sofielund STF som är kristet...:-)
Mysigt och lite myggigt..::-) minigolfen var inte uppskattad av barnen då det var alldeles för svåra banor...:-)))
Nu är vi på besök vid Sala silvergruvan...

Av Anna Peras - 17 juni 2013 20:52

Japp minigolfen fick bli en övning i att inte ljuga...
Båda barnen kom och bad om ursäkt och vi prata om varför det blev som det blev...
Sen blev det minigolf och nu varm choklad:)))

Av Anna Peras - 17 juni 2013 19:12

Då har jag och grabbarna vårt första gräl... Det handlar om att man inte ska ljuga och att de måste hjälpa mig hålla undan saker mm! Svårt att få det att bestå när man sagt till dom att plocka undan! De är bra på att göra det när man säger till men glömmer snabbt av..är det en kill grej eller ska man bara fortsätta kämpa?!
Det som är värst är lögner, tål dom inte och den minsta tar till lögner mer och mer om allt och inget...gahhh...
Svårt oxå när den stora tar på sig allt ansvar fast man säger att han inte ska göra det... Nä vi får se vad det blir av detta..:-(

Av Anna Peras - 17 juni 2013 10:09

Idag börjar min 5 veckor långa semester :)))
Känns underbart! Johan har ringt och fixat så det kommer en mekar gubbe och kollar läckan idag, jag har tömt skittanken för första gången, och ska testa tvätten sen:)
Efter lunch blir det en cykel tur runt på campingen:))

Av Anna Peras - 16 juni 2013 15:59

Lysingsbadets camping blev det dag 2 och här vill barnen stanna 2 nätter och så blir det:)
En stor camping med vattenland mm...
Har 2 vattenläckor i bilen, kök och toa (som tur är färsk vatten:-)
Ikväll blir det grill och kanske mini golf eller nåt...:)

Av Anna Peras - 16 juni 2013 15:56

Japp nu händer det, efter 3 års "planering" är vi på väg mot Abisko :-))
Första stoppet/natten blev i Jönköping! Campingen var väl helt ok och jag har visat mina back (reverse) kunskaper eftersom barnen dirigera mig helt galet:-))
Har oxå lärt mig att det ska vara 4 meter mellan vagnarna :))) och att husbils körare hejar på varandra längs med vägen:)

Presentation

Livets hårda skola:-)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards